ידיד ישראל: קנצלר אוסטריה בביקור בכותל

שלמה ריזל No Comments on ידיד ישראל: קנצלר אוסטריה בביקור בכותל

קנצלר אוסטריה, המהיג הצעיר ביותר באיחוד האירופי ואולי הידיד הכי קרוב בדעותיו לממשלת ישראל. הגיע לביקור בארץ ופתח את ביקורו ב"יד ושם" וב"כותל המערבי"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ המנהיג הצעיר ביותר באיחוד הארופאי (31) הגיע לביקור הראשון שלו לישראל כקנצלר אוסטריה, הערב הוא פתח את ביקורו ביד ושם משם המשיך לכותל המערבי.

בהמשך ייפגש עם ראש הממשלה ונשיא המדינה. הביקור הקודם אותו ערך סבסטיאן בישראל היה כשר החוץ שרק היה בגיל 27, הקנצלר הוא המנהיג הצעיר ביותר באיחוד הארופאי ואולי בכלל בפוליטיקה העולמית הדמוקרטית.

עמדותיו של סבסטיאן קורץ באיחוד האירופאי יותר מחוברות לימין הישראלי, הוא עסק בעברו בפוליטקה במשרד הפנים, כאחראי שילוב מהגרים במדינה, דבר שנתן לו מנוף קפיצה פוליטי. קורץ בעד סגירת הגבולות באיחוד האירופאי, נגד אסלאם רדיקלאי, בעד הסדרת קוראן בגרסא מרוככת ורק כזאת מאושרת באוסטריה.

נגד בניית מסגדים מכספי מימון מדינות זרות, נגד מימון אימאמים במסגדים ממדינות זרות. בהפגנות שהיו נגדו מצד מהגרים טורקים, קרא לשגריר הטורקי וביקש לדעת מה חלקה של טורקיה בהמרדת המהגרים נגד הממשלה.

קורץ לא עושה הנחות למהגרים המוסלמים ואף אסר לבישת פריטי לבוש איסלאמים קיצוניים במרחב הציבורי. ביקורת נשמעה נגדו שהכניס לקואליציה שלו מפלגה ימנית קיצונית שמנהיגה דיבר נגד יהודים, לדבריו אותו מנהיג חזר בו מדבריו והתנער מכל מה שאמר לפני כן.

אפשר לומר שקאנצלר אוסטריה המוכחי הוא ידיד ישראל ועמדותיו קרובות לעמדת ממשלת ישראל יותר מרבים אחרים באיחוד האירופי. בראיונות לתקשורת הוא אף אמר מעולם לא היה קאנצלר באוסטירה פרו ישראל כמוני.

F180610HP01F180610HP04 F180610HP14

צילום: לע"מ ופלאש 90)



0 תגובות